ביום 10 בדצמבר 2023 התקיים בכנסת בועדה לבטחון לאומי דיון דחוף בנושא: חלוקת הנשק ללא מעורבות של משרד הרווחה והביטחון החברתי, עלולה להחריף את האלימות בתוך המשפחה.

הדיון התקיים לבקשת הצעה חברי הכנסת מירב בן ארי עופר כסיף שרון ניר יונתן מישרקי פנינה תמנו אפרת רייטן מרום.

לפני כשבועיים התחילו ארגוני הנשים וגייסו את משרד הרווחה שכזכור יעודו קידום מעמד האישה ופגיעה בגברים.

משרד הרווחה:  פרסם נתונים לרגל יום המאבק הבין לאומי באלימות כלפי נשים: בטענה "מספר הבקשות למנוע מגברים לשאת נשק שילש את עצמו, בכל שנת 2022 הוגשו 6 בקשות להערכת מסוכנות לגברים שביקשו לשאת נשק והם מוכרים לשירותי הרווחה, בעוד שמאז אישור ההקלות לפני כחודש כבר הוגשו 18 בקשות."

חשוב להדגיש העובדה שהוגשה בקשה להערכת מסוכנות לצורך הנפקת רשיון נשק אינה מעידה על מסוכנות של האדם, הרי לשם כך נשלח להערכת מסוכנות – נכון?

בואו נראה אם יש גידול יחסי בבקשות: משרד הרווחה טוען לזינוק בבקשות להערכת מסוכנות לגברים שביקשו לשאת נשק מ-6 בשנת 2022 ל-18 בשנת 2023.

תעמולת השקרים הפמיניסטיים לא נחה לרגע גם לא כאשר מתנהלת מלחמה בעזה: בעקבות החלטת השר בן גביר על הקלה משמעותית בתנאים לקבלת רישיון נשיאת נשק. מתחילת שנת 2023 ועד פרוץ המלחמה הוגשו יותר מ-272 אלף בקשות לעומת כ-41 אלף בקשות בשנת 2022.

מבחינת משרד הרווחה, גידול בכמות הבקשות מ-41 אלף שנה קודמת ל-272 אלף השנה (לא סופי) לא רלוונטי מבחינן גדל מ-6 ל-18 מספר הבקשות להערכת מסוכנות.

יש גידול דרמטי בכמות הבקשות של פי 6.5 בבקשות לרשיון נשק מבכל שנת 2022 ושנת 2023 עדיין לא תמה.

למעשה, יש ירידה באופן יחסי בכמות הבקשות להערכת מסוכנות – אבל הרי, בלימודי עבודה סוציאלית דיוק ואמירת אמת אינה חלק מההכשרה.

בפועל באופן יחסי לשנה הקודמת היו אמורים להיות 39 בקשות להערכת מסוכנות ובפועל יש 18 בקשות – זאת אומרת שבפועל יש ירידה של 53% בבקשות להערכת מסוכנות.

זה אותו משרד רווחה ששוכח שהוא אמור לתת שירות ובטחון חברתי לא רק לנשים אלא גם לגברים ולא להיות שופר של הפרוגרסיבים.

ברקע: לפני כשנה, בעקבות קמפיין נרחב וממושך של ארגוני הנשים , נלקחו נשקים רבים מחברי כיתות כוננות ברחבי הארץ והוחמרו הקרטריונים לקבלת נשק פרטי.

פרוייקט ארגוני הנשים הקרוי: יוזמת האקדח על שולחן המטבח, אשר התיימר להסביר את הסכנה לנשים מבני זוג הנושאים נשק, הצליחו להוכיח בדיוק את ההיפך, זה כמובן לא מנע מהן לדרוש את הקטנת מספר הנשקים.הן הוכיחו כי בשנה (בממוצע רב שנתי 18 נשים ב12 שנים ) נרצחות 1.5 נשים באמצעות נשק חם, וזאת סיבה מספיק לקיים דיון דחוף בכנסת בועדה לבטחון לאומי שכותרתה: חלוקת הנשק ללא מעורבות של משרד הרווחה והביטחון החברתי, עלולה להחריף את האלימות בתוך המשפחה"

כנראה שבן גביר וחבורתו שנתנו להן במתנה את חוק האיזוק האלקטרוני לא הפנימו שהפרוגרס בדמות הארגונים הפמיניסטים מהוים סכנה לשלום הציבור.

אגב: 0.006% זה שיעור הבקשות להערכת מסוכנות מתוך ה-272 אלף 😂.

אבות למען צדק

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא