חגית בוקרא, והעובדת לריסה טמנוב השתיים נעצרו ביום 12/7/23 בחשד להתעללות פיזית ונפשית בקטין ותקיפת סתם של קטין.

פרשת החשד לאלימות "גן של חגית" מסתעפת, מדובר בגן הנמצא ברחוב ההגנה בבית אליעזר בחדרה, לגן הוצא צוו סגירה לאחר שהגננת נעצרה בחשד להתעללות בפעוטות.

לאחר תחילת החקירה, הוציא גור רוזנבלט סמנכ"ל ומנהל מינהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך צו הפסקה מנהלי לגן של חגית, מתוקף סמכותו לחוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות. "אני מורה בזאת על הפסקת פעילות מעון היום ברחוב ההגנה 7 בחדרה, בדרך של סגירת המסגרת באופן מיידי לתקופה בת 60 יום וזאת בשל האפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת", נכתב בצו הסגירה.

היה נראה כי חגית בוקרא, בעלת "הגן של חגית", שנסגר ל-60 יום בעקבות בחשד למעשי אלימות, תשוחרר ממעצר, וכמוה גם העובדת לריסה טמנוב, זאת בעקבות החלטתו של שופט בית משפט השלום בחדרה, אהוד קפלן.

המשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי: בדיון טען נציג משטרת חדרה כי בעבר "הייתה תמונת מצב שונה מאוד מהמצב בו אנחנו נמצאים היום. כאשר אז היו בידי היחידה החוקרת תיעוד לארבעה אירועים אלימות והיום אנו נמצאים ב-32 אירועים… העוררת סבורה כי בית המשפט שגה בהחלטתו לשחרר את בוקרא, ללא תנאים מגבילים למעט איסור העסקה עם קטינים ל-180 יום.

השופט באומגרט כתב בהחלטתו כי "צדק בית המשפט בכל הנוגע לכך שלא קיים כיום חשש אמיתי לשיבוש הליכי משפט… שונים הם הדברים בכל הנוגע למסוכנות הנובעת מהמשיבות. בית המשפט צפה בסרטון אחד ביחס לכל משיבה. מה שניתן לראות באותם שני סרטונים, כדוגמא בלבד, הוא, בלשון המעטה, מחריד. קשה לתת אמון במשיבות, אשר הורים הפקידו בידיהן את היקר להם מכל, שאלה תכבדנה את החלטות בית המשפט".

נציג המשטרה שהגיש את הערר ציין כי אותרו 32 מקרי התעללות שתועדו במצלמות במעגל סגור שבגן, לכאורה מדובר במסכת אלימות קשה ביותר שבה נהגו השתיים, לרבות בעיטות, דחיפות, הטחה אל המזרנים, שפיכת אוכל על הרצפה וחיוב הפעוטות לאכול ישירות מהרצפה תוך התעללות ואכזריות קשה.

בעניין העובדת השלישית בגן, לפי שעה, לא נראה כי יש עדויות או חומרים מפלילים כלשהם אודותיה.

מעצרן של חגית בוקרא, והעובדת לריסה טמנוב הוארך עד ליום חמישי.

אבות למען צדק

The Blacklist violent woman

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא