מתרחבת חשיפת גברים נפגעי אלימות במשפחה

אתמול חשפנו שבמזרח יורקשייר שבאנגליה, דווח על עליה של 104% באלימות נשים נגד גברים. היום, נווכח שבמנצ'סטר, חלה עליה של לא פחות מ 600% בפניות גברים מוכים לקווי המצוקה.

התפיסה הסטריאוטיפית, בנוגע לאלימות במשפחה, של גבר מכה ואשה מוכה, נשללה למכביר במחקרים בינלאומיים ובמחקרים בישראל. המידע שנחשף מעת לעת, מוכיח שאלימות בין בני זוג אינה חד מגדרית. לפי כל המחקרים, נשים אלימות במידה זהה בהקשר הזוגי ואלימות יותר בהקשר לפגיעה בילדים.

עמותות בעולם מדווחות שעליה זו כוללת הן אלימות מינית, פיזית וכלכלית, שגברים הטרוסקסואליים נפגעו מבנות הזוג בזמן הסגר. נמסר שעקב הפניות הרבות, העמותות לא עמדו בלחץ הגובר ונאלצו לגייס עובדים, על מנת לתת פתרון למבול הגברים הפונים אליהן. עוד מציינים, שהפניות כוללות גברים מכל שכבות האוכלוסיה, לרבות גברים בעשירונים העליונים. בעמותות מודים, שמדובר בקצה הקרחון וגברים רבים מפחדים לפנות למשטרה, שמא יואשמו בעצמם באלימות, דבר שמתרחש לא לעתים רחוקות.

שוב, ראיה, בפעם המי יודע כמה, שאלימות במשפחה אינה מנת חלקן של נשים, אלא מחלה חברתית רעה, שפוגעת גם בגברים. אנו בעמותה מכירים את הנתונים והמחקרים, שמצביעים על סימטריה באלימות, דרך תחום המחקר והמידענות שלנו והנתונים מאנגליה אינם אלא עוד אחת מיני ראיות אמפיריות רבות. כמו כן, ברצוננו להסב את תשומת הלב, לידיעות על תת הדיווח והחשש של גברים מפניה לעזרה, שמא יחוו התעללות נוספת מידי גורמי אכיפת החוק.

כמו כן, אנו מתריעים זמן רב, על קיומן של תופעות אלו ומחלקת המחקר שלנו הביאה עדויות לקיומן גם בישראל, הן בהיבט האלימות הזוגית לסוגיה, הן בהיבט מעצרי שווא של גברים נפגעי אלימות נשים, כמו גם תת הדיווח, תוצאת החשש המוצדק.

מבריטניה לישראל, כאן במדינת ה-ישראפמיניזם, ימשיכו בהכחשת התופעה. הכחשה זו, נזקפת ל'זכותן' של שדולות הנשים וארגונים פמיניסטיים ראדיקלים נוספים, במטרה להסתיר את אלימות הנשים כנגד גברים ולהמשיך ההסתה כנגד מחצית מאוכלוסיית ישראל.

אנו קוראים לכנסת ישראל ולכל מי שאחראי לטיפול בתופעה, לעצור את האפליה נגד גברים ולהתחיל לתת מענה לכולם, גברים כנשים.

דוברות אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא