ארגון הבריאות העולמי סכנה לישראלארגון הבריאות העולמי סכנה לישראל

דיון הבוקר בועדת החוקה דנה בהליך תיקון התקנות של ארגון הבריאות העולמי WHO והליכי האשרור על ידי ישראל לרבות ההשלכות על הליכי החקיקה בישראל

וועדת חוקה תקנות ארגון הבריאות העולמי WHO – סכנה לישראל

הדיון מתקיים, לבקשת שליש מחברי הוועדה שכתבו בפנייתם: "עלינו לתת את הדעת על הגישה האנטישמית המדאיגה והיחס של הארגון כלפי ישראל"

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "ח"כים רבים מכל המפלגות והסיעות קיבלו פניות ציבור רבות בשנה האחרונה בנוגע לתקנות החדשות של ארגון הבריאות העולמי. הכנסת היא המקום בו נדרש לשמוע את התשובות ממשרדי הממשלה ולברר האם מדינת ישראל מבצעת את כל הבדיקות הנדרשות בטרם יתוקנו התקנות. הדיון מעניין לא רק את תושבי ישראל אלא מדובר בסוגיה בין-לאומית כך שגם בפרלמנטים אחרים ברחבי העולם שומעים את התשובות בנושא

הח"כים טלי גוטליב, אברהם בצלאל, ארז מלול, חנוך מלביצקי, אריאל קלנר, יצחק קרויזר, כתבו עוד בפנייתם:
"דרוש דיון חירום בהקשר לארגון הבריאות העולמי, אשר משנה את תקנות הבריאות הבינ"ל ומציע אמנה חדשה.

בין השינויים בתקנות- הארגון מבקש להפוך לגוף מחוקק, בעל סמכויות שהן מעל הממשלה והכנסת. כמו כן הארגון מבקש שינויים נוספים המאיימים לפגוע ביכולת שיקול הדעת וקבלת ההחלטות של ישראל. משרדי הממשלה הרלבנטיים אינם מכירים את הסעיפים הבעייתיים ועל מה תתחייב המשלחת הישראלית להצביע בעקבות השינויים המוצעים, בכנס הארגון השנתי שיתקיים בסוף חודש מאי 2024.

"בנוסף עלינו לתת את הדעת על הגישה האנטישמית המדאיגה והיחס של הארגון כלפי ישראל. הארגון לא גינה את החמאס בפעולות האיבה במתקני בתי החולים בעזה, לא עשה דבר משמעותי להחזרת החטופים ולא דאג לטיפול הרפואי בהם. מחובתנו להגיע מוכנים לקראת כנס ההצבעה על מנת להגן על מדינתנו ואזרחיה מפגיעה חסרת תקדים. הסכנה, לאור השינויים המוצעים, עד כדי פגיעה בזכויות ורווחת האדם וכוללת פיקוח נפש".

כאמור, ארגוני המשפחה קראו ופנו ספטמבר 2023 במכתב לשרים הרלוונטים ולראש הממשלה (קישור למכתב) , לאחר שפרצה המלחמה ניתן להבין טוב יותר את  הסכנה הטמונה בארגון הבריאות העולמי כפי שהתרענו על ישראל לפרוש מארגון "הבריאות העולמי" של האו"ם שמחפה על אנטישמיות ורצחנות.

ראשי ארגוני החברה האזרחית בישראל פנינו בשמנו ובשם הארגונים שאנו מייצגים, בבקשה ובדרישה להודיע על פרישתה של ישראל מארגון הבריאות העולמי, כל זאת על רקע השינויים המהותיים שעובר ארגון זה ועליהם התרענו במכתבנו הקודם והתנהלות הארגון WHO מאז
פרוץ מתקפת הטרור החמאסית בחודשים האחרונים. (מכתב כאן בקישור)

הסבר מפורט: עורך הדין אלפרד שוורץ: נספח הצגת שינויי נורמות אותם מנסה, בשינויי אמנה, ארגון הבריאות העולמי להכתיב לאזרחי מדינת ישראל. – קישור כאן.

דוברות אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא