דיין בבית הדין הרבני האזורי בפתח תקווה הודה במהלך דיון בבית הדין כי לבתי הדין הרבניים אין עצמאות לדון על פי דין תורה.

עמותת אבות למען צדק חשפה את ההקלטה,המידע פורסם בערוץ 7.

מדובר בהקלטה מלפני כמה שנים שנחשפה לראשונה השבוע. בהקלטה נשמע הדיין הרב בנימין לסרי כשהוא אומר לנידון בבית הדין כי בית הדין לא מנהל מלחמות עם בג"ץ ולכן לא יכול להכריע תמיד על פי דין תורה.

בעידן הזה היום במדינת ישראל, והיה תקופות כאלה בגלות של עם ישראל, שאין כח להעמיד את הדת על תילה, אין כוח", אמר הדיין הרב לסרי. בית הדין לא יכול לעשות את הכל לפי דין תורה, אתה מבין?”

בהמשך נשמע כשהוא אומר: "אז אני מסביר לך, בית הדין היום אין לו שום עצמאות, מבחינת דין תורה, אין לו עצמאות… אני מסביר לך אם אתה מחפש דין תורה כשמו וכהגדרתו, אין לנו את הערכאה הזו כי אנחנו לא במלחמה עם בג”ץ ולא במלחמה עם ערכאות אחרות”.

“אז אתה צריך להבין שאנחנו עדיין יכולים לחגוג את העצמאות אבל לא עם העצמאות מלאה”, ציין, והוסיף: "אתה צריך להבין שבית הדין הרבני מכוח החוק ומכח הבג"ץ בשערי ירושלים, זה לא בית דין הרבני שאתה חושב. זה לא זה אני רוצה פשוט שתבין, אז אני מסביר לך מה השתנה. אם בית הדין היה מבין, שיש לו עצמאות ומה שהוא יחליט זה קביל ואין ערכה שתבטל את זה, בית הדין היה מחליט ככה”.

דבריו האמיצים של הדיין חושפים את האפליה הבוטה והשיטתית נגד גברים בבתי הדין הרבני. עדותו הכנה של הדיין אינה היחידה, רבים וטובים מחזיקים בדעתו.

לא מדובר רק בפחד של דיינים בבית הדין לדון לפי ההלכה ודין תורה, אלא ובעיקר התיישרות לערכים החילוניים של מערכת המשפט הישראלית והפנמה של ערכים פרוגרסיביים פמיניסטיים שתכליתם אפליה ורדיפת גברים ובעיקר נטולי הלכת ישראל".

אבות למען צדק.

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא