16/2/2022, פסק דין במסגרת תביעת מזונות שהגיש האב נפסקו לו מזונות זמניים של 1,200 שקלים לשני ילדים מעל גיל 6. האם גם תשתתף בחצי מההוצאות הרפואיות שלא מכוסות בביטוח ובמימון שיעורים פרטיים וחוגים.

שופטת בית המשפט למשפחה תל-אביב חייבה אם לשני ילדים בני 9 ו-11 שמתגוררים אצל אביהם, במזונות זמניים של 1,200 שקלים בחודש ובהשתתפות בחצי מההוצאות הרפואיות שלא מכוסות בביטוח ועלויות שיעורים פרטיים וחוגים. בנוסף, התקבלה בקשת האב לקבל לידיו את קצבת הילדים מביטוח לאומי.

האב הגיש תביעת מזונות במסגרתה ביקש לפסוק לו גם מזונות זמניים. תחילה הוא ביקש 4,352 שקלים בתוספת חצי מהוצאות מגורים בסך של 1,980 שקלים אבל בהמשך הסכים ל-1,000 שקלים לילד.

האם, סירבה לשלם מזונות והסכימה להשתתף רק בחצי מהוצאות הרפואה והחינוך החריגות של הילדים. היא טענה כי היא מרוויחה כ-6,500 שקלים בחודש ומשלמת שכר דירה של 2,000 שקלים, ובמצבה הכלכלי היא לא יכולה לממן את המזונות.

השופטת קבעה שהאם תשלם לאב 1,200 שקלים לחודש עבור שני הילדים, כולל הוצאות מגורים. בנוסף לכך, היא תשתתף בחצי מההוצאות הרפואיות שלא מכוסות בביטוח וחצי מעלות שיעורים פרטיים וחוג אחד לילד שלא יעלה על 150 שקלים בחודש. כמו כן נקבע כי מעתה ואילך יקבל האב את קצבת הילדים מביטוח לאומי.

השופטת קבעה כי החיוב במזונות יחול רטרואקטיבית, האם תשלם לאב בשישה תשלומים.

אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא