ביום הטבח ה-7 לאוקטובר נטבחו ילדים, גברים ונשים וכל מדינת ישראל מנרמלת את החמלה לחיי "נשים וילדים" והעדר אמפטיה לחייהם של גברים.

אפשר להניח שאין לכם מושג על מה אני מדבר, אבל אם תקשיבו היטב לאופן הצגת מעשי הזוועה בתקשורת מהיום הראשון לטבח המחריד ולאחר מכן המעבר למלחמה. תגלו שכל הדוברים החל מראש הממשלה דרך השרים ויושבי האולפנים מדברים רק על "הנשים והילדים החטופים" לעיתים מציינים גם את הזקנים.

מה עם הגברים? הבנים, האבות, הדודים.

מתי לאחרונה עצרתם לחשוב על הפגיעה בגברים, על זכויות גברים, על אפליית גברים, על הבנים שלכם?

לרגל יום הגבר הבינלאומי אציג כאן מספר נתונים:

תמותה ממחלות גברים לעומת נשים: תמותת גברים מסרטן גבוהה ב כ 27% מנשים.תמותה ממחלות לב גבוהה אצל גברים כמעט פי 2 מנשים – 96% .התמותה ממחלות זיהומיות גבוה אצל גברים ב 63% מנשים. תמותה מסכרת גבוהה אצל גברים ב 54% מנשים. תמותה ממחלות הקשורות בכלי דם במוח גבוהה אצל גברים בכ 78% מאשר אצל נשים. תמותה ממחלות בדרכי הנשימה התחתונות גבוה פי 2 אצל גברים מנשים. תמותה ממחלות כליה גבוהה אצל גברים בכ 66% מנשים.

בנים נפגעים יותר מבנות: מחקר שפורסם על ידי אוניברסיטת חיפה – קישור מגלה לנו שהבנים שלכם נפגעים יותר מבנות וזאת בניגוד לתעמולה המופצת בתקשורת, הפגיעה בבנים נמשכת גם בגילאים מאוחרים יותר וכך גם האפליה וחוסר האמפטיה.על פי המחקר של פרופ’ רחל לב-ויזל; פרופ’ צבי איזיקוביץ’ מאוניברסיטת חיפה בנים הינם ברמת סיכון גבוהה יותר מבנות לפגיעה מינית, פגיעה פיזית, הזנחה פיזית, הזנחה רגשית.מנגד, נמצא שבנות הן ברמת סיכון גבוהה יותר מבנים לחשיפה לאלימות במשפחה (חשיפה לא פגיעה מאלימות).

267 אלף גברים נפגעו מעבירות שונות בשנת 2020: כ-267 אלף גברים נפגעו מעבירות שונות. שיעור הנפגעים בקרב גברים היה גבוה באופן ניכר מהשיעור בקרב נשים. גברים נפגעו בשיעור גבוה יותר מנשים בעבירות כלפי הפרט, בעבירות מקוונת, בעבירות אלימות או איום באלימות, רצח, אובדנות, תאונות עבודה, הרעלה ממקור לא ידוע – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קישור למקור.

אחד מתוך 6 גברים יחלה בסרטן הערמונית בישראל. סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל, כ-2700 גברים מאובחנים מדי שנה, כ-400 מהמאובחנים מתים.

אחד מתוך 3 גברים חווה אלימות בזוגיות: 1 מתוך 3  גברים חווה צורה כלשהי של אלימות במערכת יחסים אינטימית, אלימות מינית, אלימות פיזית, סטוקינג מבת הזוג. קישור למקור.

25,515 גברים הוטרדו מינית בשנה: בדוח שהוגש לוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת המבוסס על נתוני הלמ”ס, נחשפה תופעת הטרדה מינית נגד גברים – בשנה מוטרדים מינית 25,515 גברים! קישור למקור.

כל שלושה ימים נרצח גבר 82% מהנרצחים בישראל הינם גברים: בישראל נרצחים הרבה יותר גברים מנשים, יחס הרצח בין גברים לנשים מגיע לאחד לחמש, מרבית הנרצחים והנרצחות הם על רקע פלילי, בשנה נרצחים בממוצע כ- 110 גברים (הנתונים כוללים את כלל עילות הרצח, פלילי , אלמ”ב, כבוד המשפחה ועוד). על פי שנתון משטרת ישראל, כל שלושה ימים נרצח גבר בישראל. כמו כן, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים השוואתיים בקרב מדינות ה- OECD , שיעורי תמותה מתוקננים לרצח בקרב גברים, מתברר שבניגוד לתעמולה אליה הורגלנו, הגברים ולא הנשים נמצאים בסכנה בישראל בשיעור רציחות הגברים למאה אלף. על פי הפרסום, מדינת ישראל במקום 7 מתוך 36 מדינות ברצח גברים.

80% מהמתאבדים בישראל הינם גברים: בממוצע בשנה כ-320 גברים מתאבדים,למעשה כ- 80% מהמתאבדים הינם גברים, מדובר בהערכת חסר של כ-25%. שופכים את דמם של הגברים ולא עוצרים לרגע לשאול, מה מוביל כ-300 גברים בשנה לשלוח יד בנפשם.

553 גברים נפגעו מתלונת שווא על עבירת מין: בקשת חופש המידע של עמותת לצדכם, 553 תיקי חוסר אשמה ועוד 474 עלילות שלא נעסוק בהם כעת – קישור למקור.

כל זאת עוד בטרם התחלנו לעסוק באפליית אבות גרושים בגירושין, החל בחיובי מזונות ילדים חסרי פרופורציה כלכלית, דרך מניעת קשר בין אב לילדיו וכלה במאסרי שווא וגזל של נכסים ומקרקעין – על כך בפרסום הבא.

אבות למען צדק לרגל יום הגבר הבינלאומי 2023.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא