בימים אלה מתקיים דיון בוועדה לקידום מעמד האישה, בחוק האפוטרופוס אשר שולל את הזכות ההורית מאדם אשר רצח, ניסה לרצוח או אנס את אחד מילדיו.

אין חולק כי התיקון לחוק מביא עימו צדק לנפגעי עבירה, אך האם התיקון החדש לחוק יחול גם על נשים רוצחות או שמא רק על גברים רוצחים?

על פניו, לשון החוק אינה מבחינה בין זכר או נקבה, אלא שבדיקה מעמיקה של הצעת החוק ובעיקר את סעיפי החוק שהוחרגו מהתיקון, חושפת שהחוק הנועד למנוע אפוטרופוס מגברים בלבד

מתברר כי נשים שרצחו את תינוקן או את בני זוגן לא כלולות בתיקון לחוק ולא צפויות להחשב כמסוכנות לילדיהן והחוק לא יחול עליהן.

החוק המתוקן קובע, שאימהות אשר רצחו את תינוקן בשנת חייו הראשונה והורשעו בסעיף 303 לחוק העונשין – יכולות להמשיך להיות אפוטרפוס לשאר ילדיהן.

בסעיף החוק מוסבר כי נשים נוטות לדיכאון אחרי לידה וכי אישה שרצחה את תינוקה בשנה הראשונה לחייו יש דין שונה "משום שעדיין לא החלימה לגמרי מתוצאות הלידה או משום תוצאות ההנקה לאחר הלידה" ולכן קובע החוק כי עונשה לא יעלה על חמש שנים: "על אף היות העבירה לפי הנסיבות בגדר רצח או הריגה, דינה – מאסר חמש שנים". כמו כן כאמור, רוצחת כזו תוכל להמשיך לשמש כאפוטרופוס לשאר ילדיה, ועל פי החוק לא תיחשב מסוכנת עבורם.

סעיף בעייתי נוסף בחוק קובע  כי אישה אשר הורשעה ברצח בן זוגה והורשעה לפי סעיף 301ב לחוק העונשין (ענישה מופחתת בטענת התעללות לכל היותר 15 שנים) – אינה מסוכנת לילדיה. למעשה, הטענה של רוצחות להתעללות מצד בן הזוג שנרצח, עולה באופן שיטתי ומאומץ (לעיתים בלחץ תקשורתי) על ידי שופטי בית המשפט.

גם במקרה זה האשה שהורשעה ברצח בעלה, או חשודה ברצח, תוכל להמשיך להיות אפוטרופוס לילדיה גם לאחר המעשה בניגוד למקרים בהם גברים הורשעו או חשודים ברצח בנות זוגם.

למעשה בהצעת התיקון לחוק נאמר: אישה הרוצחת גבר יכולה להיות אמא וזה לא מעיד על מסוכנות שלה כלפי ילדיה, מאידך גבר שרצח את אישתו, לא יכול להיות אבא.

האם רצח של אישה חמור יותר מרצח של תינוק ולאישה מותר לרצוח את תינוקה ולא תשלל ממנה או תנטל ממנה זמנית האפוטרופוסות על ילדיה.

באמצעות טענת דיכאון לאחר לידה או טענה להתעללות מצד בן הזוג, כעת יוכלו הנשים רוצחות גם להמשיך להיות אופוטרופוס לילדיהן, בניגוד לנעשה עם גברים רוצחים".

בניגוד; לתעמולת השנאה שכותרתו "הכירו את הפורום החדש שנאבק ב"טרור הלהט"בי" ותעמולת השוויון המגדרי ולשון הרע של ארגוני הפמיניסטיות עמותת אבות למען צדק אינה מתנגדת לתיקון החוק אלא דורשת שלא תהיה החרגה של עבירות שמבצעות נשים כלפי ילדיהם וכלפי גברים.

דוברות אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

One thought on “שלילת אפוטרופוסות מאדם שרצח.”

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא