בקשת האם להגדלת מזונות הילדים נדחתה. בית המשפט ציין כי היענות לבקשה תהווה "מתן הכשר וזרז" להגשת תביעות מסוג זה בעתיד מטעם כל אחד מהצדדים

בית המשפט למשפחה בנצרת דחה לאחרונה תביעה של אם להגדלת מזונות קטינים.

הצדדים גרושים וילדיהם הקטינים חיים אצל האם בעוד האב משלם עבורם מזונות. בתביעה שהגישה האם היא טענה כי צרכי הילדים גדלו והכנסתו החודשית של האב עלתה ולכן בהתאמה יש להגדיל את הסכום.

השופט אסף זגורי הסביר כי שינוי גובה מזונות יעשה רק בעקבות שינוי נסיבות מהותי. הוא התרשם ששכרו של האב אמנם עלה, אך האם לא הוכיחה שצרכי הילדים גדלו באופן משמעותי, וקבע שהיענות לתביעתה תהווה צידוק להגשת תביעות דומות בעתיד עם כל שינוי בשכרם של ההורים.

הצדדים הם בני זוג לשעבר. יש להם 2 ילדים קטינים החיים עם האם. בשנת 2017 ניתן פסק דין בתביעת מזונות שהגישה האם, במסגרתו הועמדו צרכיהם של הקטינים על 5,540 שקל לחודש, והאב חויב לשלם מזונות חודשיים בסך 4,040 שקל בחודש.

בפברואר 2021 הגישה האם תביעה בה ביקשה להגדיל את סכום המזונות. היא טענה שבנוסף למשכורתו החודשית, האב משתכר גם מעבודות פרטיות בתחום הקייטרינג והכנסתו גדלה. בנוסף היא ערכה טבלה עדכנית של צרכי הילדים ממנה עולה לטענתה כי חלה עלייה בצרכיהם.

האב טען מנגד כי אין לו יכולת לשלם יותר. הוא טען כי החליף מקום עבודה והכנסתו נפגעה מכך. עוד לדבריו, הוא משלם חובות והלוואות מתקופת החיים המשותפים וחי בבית הוריו מאחר שאינו מצליח לשכור דירה.

האב הכחיש כי הוא משתכר מעבודות פרטיות, והסביר שהתרברב על כך אף שהדבר אינו נכון כדי שלא ייתפס בציבור כמסכן, אף שבפועל הוא במצוקה רבה. בנוסף הוא טען שלא חל שינוי נסיבות מהותי המצדיק הגדלת דמי המזונות.

השופט זגורי דחה את התביעה. הוא הסביר ששינוי בגובה מזונות יעשה רק במידה וחל שינוי מהותי בנסיבות בהשוואה למצב בעבר.

השופט ציין כי השינוי בצרכי הילדים לפי האם מסתכם בעליה של 231 שקל לחודש, כך שאפילו לפי גרסת התביעה עצמה אין שינוי נסיבות מהותי, שכן לא מדובר בעליה משמעותית בצרכי הילדים.

באשר לגידול בהכנסות האב, התרשם השופט שאכן חלה עליה כתוצאה מעבודות פרטיות שעשה. אך מנגד רמת החיים שלו נשארה נמוכה כפי שעולה מדפי חשבון שצירף והוא עדיין מסובך בחובות כספיים.

השופט עשה אומדן של גובה השתכרות ההורים וקבע בהתאמה שניתן אומנם להגדיל את המזונות שמשלם האב בסכום חודשי של 160 שקל.

עם זאת הוא ציין שהשינוי המינורי אינו מצדיק את שינוי סכום המזונות, שכן הדבר יהווה הכשר וזרז להגשת תביעות מסוג זה בעתיד מטעם כל אחד מהצדדים, בכל פעם שיחול שינוי בהשתכרות של האחר.

פורסם באתר psakdin בתאריך 13/10/2021.

דוברות אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא