גבר התאבד במחלף אולגה.

על-פי דו"ח "אובדנות בישראל" (משרד הבריאות מרץ 2016) ומסמכים רשמיים/ממשלתיים נוספים, בשלושת העשורים האחרונים מספר המתאבדים עומד על כ-500 נפשות בממוצע לשנה (ועולה פחות או יותר בקצב הגידול של האוכלוסייה).

על-פי אותו דו"ח, גברים מהווים בממוצע כ-80% מסך כל ההתאבדויות וכן – שיעור ההתאבדות בקרב גברים גרושים גדול בממוצע פי 7.2 בהשוואה לנשואים ורווקים.מבלי להיכנס לחישובים מסובכים, ניתן בבירור כי רוב המתאבדים הם גברים בככל וגרושים בפרט.

ברור גם מהדו"חות השונים שמספר המתאבדים עולה על מספר ההרוגים מתאונות דרכים או, להבדיל, ממספר הנשים הנרצחות בשנה כחלק מאלימות במשפחה, אך יש התעלמות בוטה מהנושא ואין אליו התייחסות ותקציבים דומים.

אם נבחן לעומק את המידע הכלול בדוחות השונים של משרד הבריאות, תוך לקיחה בחשבון שהדו"ח מגמתי ולא מבליט (כנראה בכוונת מכוון, לדוגמא דו"ח "התאבדויות בישראל לפי מגזר – יהודים וערבים" של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, אשר התעלם לחלוטין מסיווג מצב משפחתי ובכל מנע את המסקנה הברורה כפי שציינו.

  • סיווג סיבת מוות שונה (תאונה, הרעלה וכו'),
  • אי סיווג גברים שנמצאים באמצע ההליכים (נכללים בדו"ח כנשואים),
  • ניתוח ע"פ חתכי גיל שמקשים על האבחנה וכיו"ב

נגיע לשיעור אף יותר גבוה של חלקם של הגברים הגרושים בקרב המתאבדים בישראל.

אך ראה זה פלא, בהחלטה 1091 של ממשלת ישראל בעניין "תוכנית לאומית למניעת התאבדויות"  ובמסמך "הפיילוט – תיעוד מהלך 2008-2012"… אין תזכורת ולו במילה אחת של הסיבה לאוכלוסיה הכי משמעותית (כמעט חצי הכמות) מסך-כל המתאבדים במדינת ישראל !!!

מתוך 55 מיליוני השקלים שהוקצבו לתוכנית… מתוך ששה משרדי ממשלה המעורבים בפיתוח הנושא… מתוך שבע-עשרה גופים נוספים הפועלים במסגרת התוכנית… מתוך האוכלוסיות שהוגדרו לבחינה בפיילוט… מתוך האסטרטגיות למניעת אובדנות שהוגדרו לפיילוט… מתוך המלצות החלק הראשון של הפיילוט ומתוך התוכניות להמשך… ובעיקר – מתוך הנקודה העיקרית שמדובר בדיני נפשות, לא מוזכר אפילו ברמז שמעל למחצית מהמתאבדים בישראל הם גברים גרושים (או שהמערכת המטפלת בגירושין גורמת למחצית מההתאבדויות בישראל).

התעלמות מוחלטת מהתאבדויות גברים על אף היקפה המשמעותי והמזעזע!!!

דוברות אבות למען צדק

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

3 thoughts on “גבר נוסף התאבד”

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא