כשהתחלתי את המסע אל תוך הגבריות, את הפודקאסט קול הגבר, ידעתי שזה הולך לקחת אותי למקומות כואבים שאני לא מכיר אבל חשוב שיושמעו.

בפרק הזה דיברתי עם ד"ר בני ביילי על התחומים בהם הוא עוסק למעלה מעשרים שנה – דרך טיפול ומחקר: אלימות בין בני זוג וילדים בסיכון, וחידושי קשר הורה-ילד על רקע סכסוכי גירושים קשים וניכור הורי.

סביבי הרבה זוגות שמתגרשים, ולא אחת אני שומע על התסכול של גברים אחרי הגירושים: חוויות של חילופי מילים קשות, מאבקי כוח סביב משמורת, אפליה מצד מוסדות הרווחה והמשפט, האשמות שווא, והילדים שבאמצע, כנפגעים עיקריים.

 בראיון זה עם ד"ר ביילי דיברנו על הדיבור השלילי הרווח לגבי גברים כיום בשיח הציבורי, על אלימות של נשים ביחסים זוגיים והקושי לדבר על כך, על חוסר האמפטיה למצוקות של גברים, וביניהן – מעמדם כאבות גרושים.

כחוקר בתחום הושמעו נתונים מפתיעים שלא נשמעים לרוב, וגם מחשבות על שינויים רצויים במדיניות, ועל תקוות למגמות רחבות יותר של מעורבות אבהית משמעות

הפודקאסט הזה לוקח אותי למקומות כואבים, אישיים, חשופים ומאוד חשובים בעיני.

הפרק הזה במיוחד תפס אותי בכל הגוף בגלל שהוא חשף בפני כאב של גברים שלא הייתי מודע לו.

כאב שלא נהוג לדבר עליו. מגירושים קשים עד לאלימות פיזית כלפי גברים שלא זוכה לבמה וגרוע מכך, מקבלת דילגטימציה וגיחוך מהחברה.

פודקאסט על אלימות בין בני זוג,ילדים בסיכון וגירושים קשים עם ד"ר בני ביילי

אייל דסאו צפריר, מייסד קול הגבר.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא