אחד מתוך ארבעה גברים מוטרד מיניתאחד מתוך ארבעה גברים מוטרד מינית

אחי אתה לא אשם, אני מאמין לך. 25,515 גברים מוטרדים בשנה.

אחד מתוך ארבעה גברים יחווה הטרדה מינית במהלך חייו. כך עולה מנתוני ה – CDC – centers for disease control and prevention.

זאת ועוד, מהנעשה בישראל, בדוח שהוגש לוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת המבוסס על נתוני הלמ"ס, נחשפה תופעת הטרדה מינית נגד גברים – בשנה מוטרדים מינית 25,515 גברים!

25,515 גברים נפגעו מהטרדה מינית, למרות זאת התופעה של הטרדות מינית כלפי גברים נעלמת ונאלמת מהשיח הציבורי. שיעור הגברים המוטרדים מינית בעבודה ובכלל גבוה הרבה יותר מהיקף פרסום התופעה.

הטרדות מיניות של גברים בעבודה ומחוצה לה כמעט ולא מדווחות, גברים כמעט ולא מדווחים על הטרדה מינית וגם במקרים שההטרדה כן מדווחת, לא תמיד הגורם האחראי מתייחס לתלונה ברצינות הראויה.

בתודעה הציבורית , קיימת הנחה שכל גבר היה שמח להרגיש מוטרד על ידי אישה במקום העבודה. העניין הוא, שממש לא כולם היו רוצים לקבל "מחמאות" על המראה החיצוני שלהם ובוודאי שלא רמיזות מיניות והצעות מגונות, כפי שקורה.

עובדתית, גברים מתביישים וחוששים להתלונן על הטרדות מיניות וכך קורה שהם סופגים את הפגיעה בפרטיותם ובכבודם בדממה.

הפחד להרוס לעצמם את הקריירה, לא לקבל קידום, לסבול מהרעת תנאים, לאבד את התפקיד, הפחד מהתגובה של הסובבים וגרוע מכך – הפחד שלא יאמינו לך ושהאישה שעליה התלוננת תנסה להפוך את הסיטואציה עליך.

במציאות – אין לגברים אופציה להתלונן, מגברים מצפים להיות "גברים" – תהיה מוטרד ותשתוק.

אנחנו כאן כדי להשמיע את הקול של הגבר שלא יכול לצעוק כשפגעו בו, כל מי שהאשימו אותו, השפילו אותו ולא האמינו לו. מרבית הנפגעים לא יזכו לצדק מהמערכת, ולכן אנחנו חייבים להאמין להם ולהמשיך להיאבק להשמיע את הצד שלהם.אנחנו חייבים להמשיך לומר – להם, ולעצמנו – אחי אתה לא אשם אני מאמין לך.

קישור לסקר בטחון אישי 2017 – הלמ"ס

אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא