היום 17/11/2021 עברה הצעת החוק של ח"כ נעמה לזימי בנושא למניעת אלימות במשפחה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

על פי הצ"ח, השימוש בפיקוח אלקטרוני יתקיים במקרה שקיים צו הגנה נגד אדם (כ – 6000 גברים בשנה) החשוד באלימות במשפחה, במקרים הללו יחויב הגורם האלים לשאת על גופו צמיד אלקטרוני, באמצעותו תבצע המשטרה מעקב כדי לפקח שהוא אכן עומד בתנאי הצו שהוצא נגדו. במקרה של הפרת הצו תקבל המשטרה התרעה על גישה אסורה של הגורם לקורבן.

במקביל, במסגרת הוועדה לקידום מעמד האישה אושרה הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה חובה לקבל טיפול.החוק מעגן את חובה ההפניה לטיפול של אדם שקיים נגדו צו הגנה בגין חשד לאלימות במשפחה.

דא עקא, שצווים מעין אלו, מוצאים כדבר שבשגרה בסכסוכי משפחה בעיקר כלפי גברים נורמטיביים, וזאת בניגוד מוחלט למחקרים בתחום המוכיחים כי אלימות במשפחה הנה סימטרית, ללא הבדל מגדרי – עובדה שמצביעה ככל הנראה על הטיה מגדרית בטיפול בתלונות.

כל עוד מתעלמים מתופעת תלונות השווא של נשים נגד גברים במסגרת אלמ"ב (85%)  ועבירות מין (50%)  – לחוקים אלה אין תוקף מוסרי ומדובר בהמשך חקיקה שמטרתה רדיפת גברים.

האם איזוק אלקטרוני היה מונע בתאריך 22/6/20 את נסיון הרצח של גבר בן 30 מצפת שנדקר בידי בת הזוג ופונה לבית החולים זיו במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם? האם היה מונע בתאריך 17/5/20 את נסיון הרצח של הבעל בן 57 מקרית ביאליק שנדקר בידי אישתו בת ה-55? האם היה מונע בתאריך 12/6/20 את נסיון הרצח באשדוד של הבעל בידי אישתו בת ה-40?

השאלות הללו רטוריות והתשובה עליהן ברורה – לא היו נמנעים מקרים אלו עקב ההטיה המגדרית.

דוחות הממ"מ הנוגעים לאלימות במשפחה, מהווים דוגמה להטיה מגדרית על בסיסה מקדמים חוק התלוש מהמציאות. הדוחות מתרכזים וחוקרים כמעט אך ורק אלימות גברים כלפי נשים ובכך נוצר הרושם כאילו התופעה ההפוכה אינה קיימת – כאשר הוועדה לקידום מעמד האישה מזמינה דוח שיציג רק אלימות גברים – וראה זה פלא, מתקבלת חקיקה גזענית\מגדרית\מפלה.

נוכח אי ביטולה של הנחיה 2.5 של הפרקליטות המאפשרת ומעודדת הלכה למעשה כ-17,000 תלונות שווא באלמ"ב מבלי הגשת כתבי אישום נגד נשים, הפכו צו הגנה לשגרה בסכסוכי גירושין, בראש ובראשונה ככלי בידי נשים על מנת לנתק בין האב לילדיו ולהגדיל סכום המזונות – מבלי שהאשה תיאלץ לתת הדין במקרה של תלונת שווא.

הסיבה היחידה לעיסוק בסוגיה, הנה דווקא החיבור לתופעות שאין להן דבר וחצי דבר עם החברה היהודית, כגון: מעמדן של נשים בחברות מוסלמיות, מדינות עולם שלישי ורצח על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה" בחברה הערבית. פילוח עומק של רצח נשים יגלה, כי ככל שמדובר באוכלוסייה היהודית, הרי שה'תופעה', אם בכלל קיימת, עומדת על פחות מ 1 – למיליון (דירוג נמוך ביותר מבין מדינות המערב).

קידום חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים, תוך התעלמות מוחלטת מאלימות נשים, בטרם ביטול 'דה יורא' ו– 'דה פקטו' של הנחיה 2.5, המונעת הגשת כתבי אישום כנגד נשים בגין תלונות שווא, תעודד הגשת תלונות שווא, תביא לאיזוק, על כל פגיעתו המשפילה והפוגענית בכבוד האדם, תהרוס חייהם של אלפי גברים ותדחוק רבים מהם לאובדנות, ובוודאי, תעצים הסכסוך וכפועל יוצא תפגע גם בילדים המשותפים.

דוברות אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא