נתוני ארגוני הנשים – מסולפים ושקריים.

הנתונים הסטטיסטיים לעניין האלימות במשפחה, שאותם מפיצים ארגוני הנשים, הינם מסולפים ושקריים, ומציגים תמונה חד מגדרית.

הכנסת אישרה היום הקמת וועדת משנה שתעסוק בנושא רצח נשים. אני תוהה, האם אין זה ראוי שכנסת ישראל תידרש לכל הפחות לנתוני האמת, אותם מפרסמת משטרת ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה?

האם החלטות הכנסת מתבססות על מקח ממכר כבשוק? הנתונים הסטטיסטיים לעניין האלימות במשפחה, שאותם מפיצים ארגוני הנשים, הינם מסולפים ושקריים, וכן מציגים תמונה חד מגדרית של הבעיה וכן אלימות ורצח חייבים למנוע ולא רק מחצית מהבעיה.

העובדות: במחקרים שנערכו בעולם על יחסי גברים ונשים במשפחה, הוכח כי רמת האלימות בין בני הזוג היא שווה, נשים הן לא פחות אלימות כשמדובר במערכות יחסים, האלימות אינה ממוקדת כלפי נשים בלבד, בהשוואה למדינות אחרות, רצח של נשים ע”י גברים בישראל בקשר זוגי, הוא נמוך מאוד עד בלתי מדיד סטטיסטית.

בשנת 2019 נרצחו 5 נשים בידי בן זוגן, כאשר 3 נרצחו בחברה היהודית, ו- 2 נרצחו בחברה הערבית. כל שאר הנרצחות הן על רקע פלילי. מאידך, אם נשווה לשנת 2018, נשים רצחו לפחות 7 פעמים: 3 גברים נרצחו, 2 פעוטות הוטבעו למוות, ו- 2 נשים נרצחו (כן בידי נשים). כך שנראה שהתופעה של נשים רוצחות או אלימות, לא מקבלת מענה ציבורי מספק, אם בכלל.

בקרב מדינות ה- OECD, מדינת ישראל במקום לא טוב מבחינת שיעור רציחות הגברים למאה אלף. בהתאם לפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדינת ישראל במקום 7 מתוך 36 מדינות ברצח גברים.

במספרים מוחלטים מדובר בממוצע על כ- 110 גברים הנרצחים בשנה, לעומת 25 נשים הנרצחות בשנה (הנתונים כוללים את כלל עילות הרצח). וכך גם השנתון של משטרת ישראל, מגלה שלא כצעקתן של ארגוני הנשים.

לאור הקמת וועדת המשנה, נכון להקים וועדה שתעסוק במותם של גברים: 110 נרצחים, 300 מתאבדים, 34 מתים בתאונות עבודה בשנה. או שמא, חייהן של נשים שווים יותר?

הסיכוי של אישה להירצח בישראל בידי בן זוגה הוא – אחד למיליון! ודווקא בנתון זה, מדינת ישראל היא מבין המדינות המתקדמות בעולם.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא