בחודשיים האחרונים, התקשורת הוצפה בכתבות, מאמרים ודיווחים יומיים על זינוק בהיקף האלימות במשפחה. תחושת הסכנה לנשים אשר נותרו בסגר בבתים, נמרחה באדום בוהק בפרסומים ונראתה כאסון מתגבר ובא. בראש הקמפיין עמד שר הרווחה, אשר ככל הנראה, לא טרח לבדוק את מהימנות המידע אשר הונח על שולחנו.

ביום 25 בנובמבר פרסם השר איציק שמולי בדף הפייסבוק, על זינוק של 300%, לא פחות, באלימות בתקופת הקורונה. לדבריו, משרד הרווחה "מתגברים ומרחיבים בהיקף חסר תקדים את מערך החירום להגנה על נשים: פותחים 60 יחידות עירוניות נוספות, חונכים 2 מקלטים, 4 מרכזי חירום וגם דירות מעבר לגברים. אבל אין די בהרחבת המענה הסוציאלי לבדו; כדי לשנות את המגמה מחובתנו להחמיר משמעותית את הענישה ולהשלים את החוק לשיקום גברים אלימים שיזמתי לאחרונה, ויחייב אותם בתכנית טיפולית טרם החזרה הביתה."

כך גם בכנסת, הוועדה לקידום מעמד האישה יחד עם מרכז המחקר של הכנסת והמשרד לשיוויון חברתי – התריעו על האסון הצפוי לנשים בישראל.

מאחר וידוע לנו שמהימנות הפרסומים של משרד הרווחה מוטלת בספק, והמידע המדווח לציבור נחשף פעמים רבות כתעמולת הסתה כפי שיתברר גם בהמשך, ברור לכל בר דעת, שכדאי לבחון היטב את הודעות הדוברות. על כן עמותת אבות למען צדק פנתה למשטרת ישראל בבקשה לקבל את מספרן של תלונות האלמ"ב בין בני זוג שהוגשו בין החודשים מרץ אוקטובר.

היום התקבלה תשובת משטרת ישראל לבקשת חופש המידע – מחד, לא הופתענו כלל ומאידך, נדהמנו מהיקף ההונאה שנחשפה.

על פי הנתונים של משטרת ישראל, קיים גידול של כ-18% לכל היותר, בתלונות על אלימות בין בני זוג. נכון, אתם קוראים נכון, 18% ולא 300%, כפי שנטען ע"י שר הרווחה. היחס בין כמות הגברים שהגישו תלונה נגד בת הזוג ולהיפך, לא שונה מהשנתון של משטרת ישראל לשנת 2019, טרום הקורונה.

שנתון משטרת ישראל לשנת 2020, צפוי להציג נתונים זהים לשנים קודמות – 27% מהתלונות על אלימות בת הזוג, מול 73% כנגד בן הזוג.

יחס האלימות בין בני זוג לא השתנה בחודשים מרץ עד אוקטובר ולמרות עליה קלה בהיקף התלונות בין בני זוג, קמפיין הגוועלד של ארגוני הנשים נחשף שוב – כתעמולה משומנת היטב של שנאת גברים, תעמולה לקידום תקציבים לארגוני פירוק המשפחה.

זאת ועוד, משרד הרווחה ממשיך להפיץ את שאלון האלימות במשפחה, אשר התגלה כקמפיין שכל מטרתו יצירת תחושת מצוקה גם במשפחות אשר אין בהם אלימות כלל – כל אישה המשיבה לשאלון (כאשר השאלון מופנה לנשים הן לשונית והן בתמונה המזמינה לענות עליו) מוזמנת לפנות ולדווח על אלימות, גם אם מעולם לא חוותה קמצוץ של אלימות. התעלול הנ"ל מתבצע באמצעות שאלה אחת קריטית בשאלון, שבודקת לאיזו אלימות נחשפה העונה, כאשר לא ניתן לענות עליה שלא הייתה אלימות. התשובה שמתקבלת לעונים, במקרה הטוב, הוא שהם ב'רף הנמוך' של האלימות.

כך גם הסרטון, אשר מופץ בימים אלו בכל ערוצי התקשורת וברשתות החברתיות – סרטון מרעיל אשר נוטף שנאה לגברים – הבנים שלנו.

בניגוד לפרסומים של משרד הרווחה, אין שינוי דרמטי בהיקף האלימות במשפחה בתקופת הקורונה בחודשים מרץ עד אוקטובר השנה.

דוברות אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא