אבא מגדל את 8 יחדיו והאמא לא תשלם מזונות אפליית גבריםאבא מגדל את 8 יחדיו והאמא לא תשלם מזונות אפליית גברים

במסגרת תיק רבני שמספרו 1284587-12, קבע בית הדין הרבני כי על אף שהאב מגדל לבד את ארבעת ילדיו הקטינים וארבעת הבוגרים. האם לא תשלם את כלכלת ילדיה הקטינים.

האבא: במשך שנה וחצי אני במשמורת מלאה ונדחו בקשותיי למזונות זמניים, אני משלם דברים רבים, היה תסקיר שקבע משמורת לאב.

הגט ניתן לפני חודשיים וגם קנסו אותי. אני מרוויח כמלצר 6000 ש"ח לחודש ואני בקשר עם גורמי הילדים כל היום. האם חיה בדירת פאר ומטיילת ברחבי הארץ ומקבלת תמיכה מארה"ב ומסתירה את הכנסותיה ולא מביאה אוכל לילדים.

אך שלחה הודעה לבת כנגדי, וכן הפיצה טלפון שלי.

היא הרסה ואני מתקן.

אני מקבץ נדבות, מחפש עבודות ברחובות. לפני כן עבדתי כשכיר בחברת הייטק.

אני לא חוזר לעבוד שם בגלל השעות.

אני מבקש מזונות.

הדיינים קבעו: כי ע"פ הדין האישי (העברי) שהוא הבסיס לפסיקת מזונות ילדים אף בחוק, ועל פי התפיסה המקובלת בבתי הדין, בדרך כלל אין מקום לחייב את האם בדמי מזונות ילדים, אף מדין צדקה. וכל שכן שאין מקום לחייב זאת כמזונות זמניים, כאשר יתכן ועוד מעט הקשר בין הילדים לאם ילך ויתרחב, כפי תקוות כולנו. לא עסקינן פה במקרה של אב "עני" ואם "עשירה". לאב הייתה עד עכשיו הכנסה, ולאחר מכן דמי חל"ת, והאם עושה לאחרונה קייטרינג פרטי, אך לא נוצר רושם שיש לה מכך רווחים גדולים בשלב זה. משכך, נמתין לראות כיצד יתפתח הקשר בין האם לילדים, לאור עדכון הרווחה שכנראה יוגש בקרוב.לאור עדכון הרווחה, נוכל לבחון האם יש בכלל בסיס לתביעה זו, שהרי ככל והאם תפגוש בילדים במסגרת הסדרי שהות, ואף אם יהיו הילדים במשמורת האב, לכאורה אין בסיס לתביעת מזונות ילדים, המוטלים על האב על פי דין.

אבות למען צדק.

By אבות למען צדק

אבות למען הצדק פועלת ומקדמת שוויון בין המינים בכל תחומי החיים, למען חיזוק מעמד המשפחה, זכויות גברים אבות ובנים, יוזמת הקמת קהילות תומכות לגברים במשבר ושותפה בפורום הארגונים למען המשפחה.

3 thoughts on “אפליית אב המגדל את 8 הילדים – אם ילדיו לא תשלם מזונות.”
  1. גועל נפש. איך זה יכול להיות? איך לא מדברים על זה. איך לא פותחים על זה דיון . ואיך אין לכם פה טלפון שאפשר להתקשר????

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר אבות למען צדק

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא